Puurotyöpaja ja keskustelutilaisuus 18.3

Elävän raakaravinnon työpaja Oodissa
keskiviikkona 18.3. klo 17.30-19.00

Raakapuuro on helppo ja terveellinen aamupala, jota ei kypsennetä ollenkaan. Se on helppo tapa aloittaa elävän ravinnon kokeilu ja raakapuuro maistuu myös sekasyöjille.

Tuorepuuro sisältää vain 3 ainesosaa. Ainekset liotetaan yön yli ja sekoitetaan aamulla tehosekoittimella. Työpajalla maistellaan eri yhdistelmiä ja harjoitellaan puurojen tekemistä.

Raakapuuron kolme erilaista pohjaa:
1) pellavansiemeniä + chian siemeniä
2) liotettua tattaria ja hirssiä
3) idätettyä tattaria

Puuron makeuttajana toimii erilaiset kuivatut hedelmät, mm. rusinat, viikunat ja taatelit, kaikki liotettuina.

Kolmantena puuron komponenttina ovat marjat (joko mustikka, mansikka, puolukka tai aronia), tai hedelmät (esimerkiksi banaani, omena).

Lisukkeena voi käyttää pähkinärouhetta tai auringonkukansiemeniä. Myös mantelimaitoa voi käyttää puuron kanssa. Tällainen raakapuuro sisältää runsaasti proteiinia, hiilihydraatteja, rasvoja sekä kuitua ja antaa hyvin energiaa lounaaseen asti.

Raakapuuro sopii myös illalla välipalaksi. Raakapuurot eivät sisällä gluteenia eikä maitoa.

Puuron valmistamisen ja maistamisen lisäksi keskustellaan elävästä raakaravinnosta osallistujien kysymysten pohjalta.

Katso video!

Elävän raakaravinnon työpaja Oodissa keskiviikkona 18.3. klo 17.30-19.00Raakapuuro on helppo ja terveellinen aamupala, jota ei kypsennetä ollenkaan. Se on helppo tapa aloittaa elävän ravinnon kokeilu ja raakapuuro maistuu myös sekasyöjille. Tuorepuuro sisältää vain 3 ainesosaa. Ainekset liotetaan yön yli ja sekoitetaan aamulla tehosekoittimella. Työpajalla maistellaan eri yhdistelmiä ja harjoitellaan puurojen tekemistä.Raakapuuron kolme erilaista pohjaa:1) pellavansiemeniä + chian siemeniä2) liotettua tattaria ja hirssiä3) idätettyä tattariaPuuron makeuttajana toimii erilaiset kuivatut hedelmät, mm. rusinat, viikunat ja taatelit, kaikki liotettuina. Kolmantena puuron komponenttina ovat marjat (joko mustikka, mansikka, puolukka tai aronia), tai hedelmät (esimerkiksi banaani, omena). Lisukkeena voi käyttää pähkinärouhetta tai auringonkukansiemeniä. Myös mantelimaitoa voi käyttää puuron kanssa. Tällainen raakapuuro sisältää runsaasti proteiinia, hiilihydraatteja, rasvoja sekä kuitua ja antaa hyvin energiaa lounaaseen asti. Raakapuuro sopii myös illalla välipalaksi. Raakapuurot eivät sisällä gluteenia eikä maitoa.Puuron valmistamisen ja maistamisen lisäksi keskustellaan elävästä raakaravinnosta osallistujien kysymysten pohjalta. Katso video!

Julkaissut Elävä raakaravinto ry Maanantaina 2. maaliskuuta 2020