Mitä eroa on elävällä ravinnolla ja raakaravinnolla?

Raaka kasvisravinto sisältää entsyymeitä. Raa’assa idättämättömässä pavussa tai siemenessä entsyymit ovat ”lepotilassa”. Aktivoidaksesi entsyymit, liota pavut tai siemenet vedessä 12 – 24 tuntia. Kun siemenet tai pavut alkavat itää, entsyymit ovat tulleet aktiiviseksi ja eläväksi.

Elävä ravinto on raakaravintoa, joka sisältää runsaasti voimakkaassa kasvussa olevia, erittäin ravintoainepitoisia, ”eläviä” osia: ituja, versoja ja oraita, joita voit itse kasvattaa.

Kun lopetamme kypsennettyjen proteiinien syönnin, vatsa tuottaa vähemmän vatsahappoa. Monet ihmiset jotka syövät raakaravintoa, syövät vähemmän proteiinia, ovat vapaita vatsahappo-ongelmista ja omaavat enemmän energiaa ja kevyemmän olon.

Mitkä ovat elävän ravinnon valmistustapoja?

Elävä ravinto on erityisellä tavalla valmistetusta tuorekasvisravinnosta koostuva ruokavalio, joka on hyvin sulavaa, sisältää runsaasti lehtivihreää, valmistetaan kuumentamatta, sisältää yksinkertaista ruoka-aineiden yhdistelyä.

Elävän ravinnon valmistustapoja ovat mm.: papujen, siementen ja pähkinöiden liotus, niiden idätys, siementen kasvatus versoiksi ja viljan jyvien kasvatus oraiksi ja oraiden mehustus, kaali- ja porkkanaraasteen maitohapatus, tehosekoitus ja kuivaus.

Onko tämä joku uusi kasvissyönti-/vegaaniruokavalio?

Ei missään nimessä. Mieti seuraavaa: kun ihminen alkoi olemassaolonsa planeetallemme, mitä vaihtoehtoja meillä oli ruuan suhteen? Mitä voitiin syödä ennen tulen, työkalujen ja eläinten tappamisen keksimistä?

Alkuperäisen dieetin on täytynyt sisältää pääasiassa kasviksia, hedelmiä ja pähkinöitä. Mitä muita vaihtoehtoja olisi ollutkaan? Elävä ravinto on siis ollut ihmisen pääasiallisin ravinto. Ennen kuin ihminen alkoi tappaa ja syödä eläimiä, me söimme hedelmiä, lehtiä, pähkinöitä, marjoja jne.

Mitä eroa elävällä ravinnolla, vegaaniruokavaliolla ja kasvissyönnillä on? 

Vegaanit ja kasvissyöjät uskovat vain kasvi-pohjaiseen ruokavalioon. Useimmat kasvisruuat joita ei ole prosessoitu millään ravalla, ovat raaka ravintoa (kuumentamiseen saakka). Prosessoidut ruuat (purkitetut, pullotetut ja esipakatut) ovat monesti turmeltuja (muutettu alkuperäisestä tilastaan) kuumentamalla, lisäaineilla, säilöntäaineilla, väriaineilla, suolalla ja sokerilla.

Elävän ravinnon valmistusmenetelminä voivat toimia esimerkiksi liottaminen, idätys oraiksi ja versoiksi kasvattaminen, hapattaminen, soseuttaminen tai kuivattaminen. Lisäksi elävän ravinnon ohjelmaan kuuluu tuoreena puristettu vehnäorasmehu sekä aurinkokukkaversoista ja muista vihreistä vihanneksista puristettu vihermehu.

Kuinka paljon pitää syödä elävää ravintoa ollakseen elävän ravinnon syöjä?

Henkilö, joka syö 75 % tai enemmän elävää/raakaravintoa. Mitä enemmän, sen parempi. Sairauksien parantamiseksi suositellaan 100 % raakaravintoa/elävää ravintoa.

Mitä välineitä tarvitsen aloittaakseni?

Tehosekoittimen

Kuivurin

Idätysastian

Miksi joku haluaa syödä raakaravintoa tai elävää ravintoa?

On useita syitä miksi ihmiset syövät raakaravintoa tai elävää ravintoa.

Terveys: Henkilöt jotka omaksuvat tämän tyyppisen ravinnon, poikkeuksessa havaitsevat kehitystä sekä fyysisessä että henkisessä tilassaan, ovat energisempiä, terveempiä, hoikentuvat, puhdistuvat ja omaavat vahvemman immuniteetin, joka vastustaa ja toipuu paremmin mistä vain sairauksista… ja lista jatkuu..

Energiatehokkuus: Kun et enää kokkaa, et tuhlaa energiaa ja näin säästät ympäristöä.

Kun syöt luomua, säästät maapalloa. Useimmat havaitsevat tulevansa parempaan yhteyteen oman kehonsa kanssa; monet havaitsevat henkistä kehitystä.

Kun eläintuotteita ei käytetä, eläimet ovat kiitollisia.